בדיקת בדק בית

דו"ח בדיקה של איש בדק בית קביל בבית המשפט

בואו נסכם: בדיקת בדק בית היא בדיקה הכרחית כאשר רוכשים בית יד שנייה או דירה חדשה. בדיקת בדק בית היא בדיקה הנדסית ומקצועית לאיתור ליקויי בנייה. אנשי בדק בית עורכים גם ביקורת מבנים ציבוריים כדי לשלול רטיבות ונזילות ושאר ליקויי בנייה. לאחר הבדיקה ינפיק איש הבדק דו"ח מצולם המציין את הליקויים, המלצה לתיקון והערכת שווי התיקון או הפיצוי. בדיקת בדק בית יש לה מטרה נוספת, כאשר הצדדים לא מגיעים להסכמה ביניהם (כלומר הקבלן עם הדייר) ישמש דו"ח הבדק כחוות דעת משפטית ויהיה קביל בבית המשפט לאחר עריכת והתאמת המסמך. אנו בחברת 'חד בדק בית' מעסיקים מהנדסים מומחים ומקצועיים המעניקים את חוות דעתם המקצועית לאחר בדיקה יסודית של כל מערכות הבניין, הבדיקה שלנו כוללת גם שימוש בציוד טכנולוגי משוכלל לאיתור ליקויים נסתרים. לצוות החברה מעל 10 שנות ניסיון בבדק בית בסקטור הציבורי והפרטי, ובתפקידים בכירים בפרויקטי בנייה.

בדיקת בדק בית
בדיקת בדק בית

ההתמחות שלנו

איתור ליקויי בניה

לפני רכישה של נכס מכל סוג שהוא רצוי לערוך לו בדיקת ליקויי בניה וזאת משום שבדיקה חיצונית על ידכם בלבד לא מהווה בחינה מדוקדקת דיו כדי לקבוע האם ישנם ליקויי בניה בבית או לא. חברת חַדּ שירותי הנדסה ובדק בית עורכת בדיקות אלו ומבצעת אותן ביסודיות.

בדיקת דירה לפני קניה

בדיקת בית לאיתור ליקויי בנייה, זהו לא תהליך שיש בו עובר או נכשל. בדיקת הבית על ידי גורם מקצועי פירושה בחינה מדוקדקת של מצבו הנוכחי של הבית. זו אינה הערכה אלא בדיקה מקצועית ומדוקדקת. זהו אינו פיקוח עירוני, שמטרתו לוודא עמידה בקוד בנייה.

בדיקת רטיבות

תחליף לבדיקת רטיבות - טיפול מוקדם ברטיבות בקירות עשוי להוזיל משמעותית את עלויות התיקון, מאחר וככל שהבעיה “צעירה” יותר, הסיכוי לנזק רחב קטן יותר, ולכן התיקון יהיה בעיקר במקור הבעיה ולא בנזקי משנה העלולים לקרות כתוצאה מכך כמו עובש,פטריות ותוצאות לוואי נוספות.

בדיקת דירה יד שניה

החשיבות לבדיקות דירה מיד שניה חשובה אף יותר מבדיקת דירה חדשה, בעזרת בדיקה זו ישנה ניתן לגלות בעיות של רטיבות בעקבות נזילות מים, שקיעת ריצוף בטווח הארוך, סדקים ומרווחים בקירות המבנה וליקויים נוספים כתוצאה מהזנחה או בנייה לקויה. 

מלאו פרטים בטופס והזמינו בדק בית ממומחה:

מהי מטרת בדק בית לפני קניה?

בדק בית לפני קניה שונה מעט מבדק בית של דירת קבלן חדשה, בעוד בדירת קבלן הבדיקה כוללת בדיקת התאמה למפרט ולתוכנית האדריכלית, ובסך הכול מדובר בבדיקה די טריוויאלית לאיש מקצוע, כלומר איש הבדק יכול לעורך את בדיקה לפי צ'ק ליסט שהוא עורך לעצמו מראש, אין הפתעות, הרי שבבדק בית לפני קניה מדובר בבדיקה של בית שייתכן שכבר חלפו עשרות שנים מעת בנייתו, הבדיקה מתמקדת בליקויים הפוגעים באיכות הדיור שם, כגון רטיבות קפילרית ורטיבות בכלל, עובש וכדומה, שלמות הכלים הסניטריים, הדלתות והאלומיניום ועוד. ובעוד בבדק בית של דירה חדשה הקבלן יידרש לתקן את הליקוי או לשלם פיצוי כאשר התיקון הוא בלתי אפשרי, בבדיקת בדק בית לפני קניה איש הבדק ימליץ אם ערך הדירה תואם את הסכום שהמוכר דורש עבור הקניה או שימליץ לא לקנות כלל את הדירה כאשר הליקויים הם חמורים ולא ניתנים לתיקון.

אנו מניחים כי כשאתם קונים תפוז אצל הירקן השכונתי אתם בודקים אותו היטב לפני שתניחו בסל, מעבירים את העיניים לפחות פעמיים על כל שטח הפנים שלו. אז למה כשרוכשים בית סומכים על המוכר, או שאנשים אומרים לעצמם: אין לי כוח לריב אתו… בדק בית הוא לא פחות חשוב מבדיקה שאנו רגילים לעשות ובצדק, לכל מוצר שאנו קונים. אז מה בעצם עושה איש בדק בית? איש בדק מעביר את ביתכם בדיקה חיצונית ובלתי תלויה של הבית שזה עתה רכשתם. הוא בודק אם קיימת התאמה של הבנייה בפועל לתוכנית האדריכלית המקורית, התאמה למפרט הטכני המצורף לחוזה, איכות האיטום וטיב הבידוד. איש בדק בית מעביר קודם כול סקירה בעיניו על הקירות, תקינות ארון החשמל, ליקויי ריצוף, זרימת מים בברזים, כתמי קורוזיה בממ"דים, סידוק ועוד ועוד. איש הבדק הוא מהנדס בניין או מישהו שצבר ניסיון בבדיקה של בתים והוא בקי בכל חוקי ותקנות הבנייה.

התקשרו או מלאו פרטים בטופס ונחזור אליכם